Vi på Sjöstadsdoktorn erbjuder flera internetbaserad tjänster för våra listade patienter i samarbete med 1177/vårdguiden, mina vårdkontakter. För att använda dessa behöver du först registrera dig som användare och därefter logga in med e-legitimation/Bank-ID eller med hjälp av personnummer och engångskod. Vi svara in 3 dagar på ditt ärende. Här kan du inte få hjälp med akuta ärenden. Ring då rådgivningstelefonen 08-510 60 955.

Vi erbjuder följande tjänster. Observar att du själv måste göra egna inställningar på ditt konto om du vill får besked automatiskt via sms eller mail, annars måste du aktivt gå in och läsa vårt svar.

1. Boka tid direkt:Här kan du boka en tid direkt till SKÖTERSKA på mottagningen.
2. Se bokad tid, av- eller omboka tid direkt.
3. Av/omboka tid:Du måste AVBOKA 24 TIMMAR innan den bokade tiden annars debiteras du för uteblivet besök. Även om du har frikort och barn debiteras.
4.Beställ svar på röntgen och provtagning.
5.Beställa tid:Här kan du skicka en förfrågan om tid för besök hos din vårdgivare, läkare eller sköterska.
6.Förnya recept.
7.Hjälp oss att bli bättre!:här kan du ge ris eller ros till mottagningen. Denna funktion är INTE till för medicinska ärenden.
8.Vill du ha stöd att ändra dina levnadsvanor (mat, tobak, motion och alkohol)?:Här kan du få hjälp av sköterska att förändra dina levnadsvanor.


Sjöstadsdoktorn, Aktergatan 17, 120 66 Stockholm, tel 08-510 60 955, fax 08-643 40 15