Hoppa till innehåll

Information

Vi på Sjöstadsdoktorn erbjuder flera internetbaserad tjänster för våra listade patienter i samarbete med 1177/vårdguiden, mina vårdkontakter.

För att använda dessa behöver du först registrera dig som användare och därefter logga in med e-legitimation/Bank-ID. Vi svarar inom 3 dagar på ditt ärende.

Använd ÖNSKA TID till eller meddela din läkare för att boka tid eller få kontakt med DIN läkare. 

BOKA TID DIREKT har vi tidsbokning för provtagning, ungdomsmottagning och vaccination.

1177 kan du inte inte få hjälp med akuta ärenden. Ring då rådgivningstelefonen 08-510 60 955.

Vi erbjuder följande tjänster. Observera att du själv måste göra egna inställningar på ditt konto om du vill får besked automatiskt via sms eller mail, annars måste du aktivt gå in och läsa vårt svar.

Boka tid direkt: Här kan du boka tid för provtagning. Du MÅSTE ha en remiss från din läkare. Du kan också boka tid till ungdomsmottagningen.

1. Önska tid till eller meddela din läkare, här kan du önska tid eller skicka meddelanden till DIN läkare. 
2. Boka tid direkt: Här kan du boka tid till Sjöstadsdoktorns mottagningen för ungdomar. Här kan du få hjälp med frågor som rör sex och samlevnad. Du kan också boka tid till ungdomsmottagning och vaccinering av säsongs-influensa.
3. Se bokad tid, av- eller omboka tid direkt. Här kan du avboka din provtagningstid. 
4. Av/omboka tid: Du måste avboka 24 timmar innan den bokade tiden annars debiteras du 400 kronor för uteblivet besök. Även om du har frikort och barn debiteras. 
5. Önska tid till eller meddela din sköterska, här kan du önska tid eller skicka meddelanden till DIN sköterska.
6. Beställ svar på röntgen och provtagning
7. Förnya recept. 
8. Hjälp oss att bli bättre!: här kan du ge ris eller ros till mottagningen. Denna funktion är INTE till för medicinska ärenden. 
9. Vill du ha stöd att ändra dina levnadsvanor. Här kan du få hjälp av sköterska att förändra dina levnadsvanor.